122

Korsan Servis Uyarısı

Yetkili Olmayan (Korsan) Servislerin Hizmetleri Hakkında Önemli Uyarı

ELGİNKAN TOPLULUĞU, 65 yıllı aşkın  köklü geleneği, 20 şirketi, 16 fabrikası, 3000’e yakın çalışanı yaklaşık 800 bayisi ve 270 yetkili servisiyle, yapı, ısıtma, soğutma, endüstriyel hammadde, üretim, satış-pazarlama ve hizmet sektörlerinde “Yıllarca Beraber” felsefesi ve “Daima Kalite” ilkesi ile Türk Halkı’nın hizmetindedir.

Sizlerden gelen şikayet ve geri bildirimler üzerine yaptığımız incelemelerde, ECA marka ve logosunu kullanan ve yetkili servis algısı yaratarak hizmet vermeye çalışan yetkisiz kurum ve kişiler olduğunu tespit etmiş bulunmaktayız. Mağduriyet yaşamamanız ve güvenliğiniz için sizleri yetkili olmayan servislerin sizlere ulaşmak için kullandıkları yöntemler ve riskleri konusunda bilgilendirmek istiyoruz.

Yetkili olmayan (Korsan) servislerin tüketicilerimize ulaşmak için kullandığı yöntemler:

  • 444 veya 0800 ile başlayan telefon numaralarından tüketicilerimizi arayarak kurumsal bir yapı izlenimi yaratmak,
  • Servis araçlarında, kıyafetlerinde veya dükkanlarında ECA logo ve markasını kullanarak yetkili servis gibi görünmeye çalışmak,
  • İnternette “gen.tr, biz.tr, org, net, co” gibi uzantılar ile ECA marka ve logosunu kullanarak yetkili servis web sitesi benzeri siteler kurmak,
  • Müşterilerimizin site ve apartman girişlerine, evlerine, araçlarına yanıltıcı reklam ve broşür bırakmak veya yapıştırmak,

Yetkili olmayan (Korsan) servislerin riskleri ve yaşanması muhtemel mağduriyetler:

  • Eğitimsiz ve kimliksiz (TSE, Sanayi Bakanlığı’nın onaylamadığı) kurum ve kişiler olmaları sebebi ile mal ve can güvenliği ile ilgili sorun yaşanması,
  • Arızanın devam etmesi durumunda tekrar aradığınızda ulaşılamaması,
  • Orijinal olmayan, ikinci el ya da sonradan tamir edilmiş sorunlu yedek parça kullanılması,
  • Arıza çözümü sağlanamadığında yüksek maliyetli yeni arızaların oluşması,
  • Ürün içerisindeki orijinal bir yedek parçanın sökülüp; arızalı, orijinal olmayan veya ikinci el bir yedek parça ile değiştirilmesi,
  • Değişen yedek parçada yasal garanti verilememesi, fahiş servis ücretleri alınması,
  • Servis hizmeti sonunda fatura ve irsaliye, hizmet formu bırakılmaması,
  • Servis hizmeti sonunda bırakılan servis belgesinin hukuki bir geçerliliğinin olmaması,
  • Yaşanan mağduriyet sonunda şikayet edilebilecek muhatap olmaması sebebiyle çaresiz kalınması,

Sahip olduğunuz ECA ürünleriyle ilgili memnuniyetinizin yanı sıra mal ve can güvenliğiniz de bizim için yüksek önceliğe sahiptir. Bu nedenle herhangi bir mağduriyet yaşamamanız için ECA ürünleriyle ilgili ilinin bölgelerinde her türlü servis ve bakım taleplerinizi 444 0 322 numaralı ECA Çağrı Merkezi telefon numarasından 7 gün 24 saat iletebileceğiniz bilginize rica ederiz.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığının “Tanıtma Ve Kullanma Kılavuzu Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik Hükümleri Uyarınca;

Ürün tanıtma kılavuzlarımızda “bağlantı veya montajı ile bakım, onarım ve kullanımda uyulması gereken kurallar nasıl yapılacağını gösterir şema ile bağlantı veya montajının kimin tarafından yapılacağına ilişkin bilgiler” yer almaktadır. Bu bilgilere uyulmaması, Tanıtma Ve Kullanma Kılavuzu Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’ in ilgili maddesi gereği, yetkisiz servisler tarafından yapılan müdahalelerin olması halinde, tüketicimizin ürününü kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar kullanım hatası olarak nitelenmekte ve müşterimizin mevzuatın sağladığı haklardan yararlanması hukuken mümkün olmamaktadır.

Dolayısıyla, garanti süresi içinde yetkisiz servisler tarafından yapılan müdahaleler, mevzuat gereği garanti dışı olarak değerlendirilerek müşterimizin ürün garanti şartlarında mağdur olmasına sebebiyet vermektedir.

Yuvanızın, sizin, sevdiklerinizin konforu, can ve mal güvenliği, konforu ve cihaz bütünlüğünüz için yetkilendirilmemiş kurum veya kişilerden servis, bakım ve tamir hizmeti alınmamasını tavsiye ederiz.